همه قیمت ها همیشه بروز هستند ، با خیال راحت خرید کنید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

بررسی شیائومی ردمی نوت ۱۰؛ میان‌رده‌ای ایدئال که غافلگیرتان میکند

بررسی شیائومی ردمی نوت ۱۰؛ میان‌رده‌ای ایدئال که غافلگیرتان میکند

بررسی شیائومی ردمی نوت ۱۰؛ میان‌رده‌ای ایدئال که غافلگیرتان میکند

سری گوشی‌های شیائومی ردمی نوت از زمان عرضه به بازار طی چند سال اخیر توانستند در بین کاربران طرفداران بسیار زیادی پیدا کنند.

دلیل عمده‌ی این موضوع، تولید گوشی‌هایی قدرتمند با امکانات فراوان و البته قیمت بسیار مناسب بود که خوشبختانه تا همین لحظه هم شاهد حفظ شدن این سیاست از سوی ردمی بودیم.

جدیدترین گوشی‌های ردمی اما سری ردمی نوت ۱۰ هستند که در چهار مدل راهی بازار شده‌اند. در این مطلب، به بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۰ می‌پردازیمبررسی شیائومی ردمی نوت ۱۰؛ میان‌رده‌ای ایدئال که غافلگیرتان میکند

لازم به ذکر است این گوشی در یک مدل ۵G هم عرضه شده اما مدلی که به بررسی آن می‌پردازیم ۴G است.

مدل ۵G به خاطر پشتیبانی از این شبکه‌ی پرسرعت از یک سری قابلیت‌های خوب محروم مانده، در نتیجه به نظر می‌رسد با در نظر گرفتن همه‌گیر نشدن اینترنت ۵G در تمام کشورها، فعلا مدل ۴G طرفداران بیشتری داشته باشد.

قبل از اینکه به بررسی این گوشی بپردازیم، بهتر است نگاهی داشته باشیم به مشخصات این محصول

  • نام: ردمی نوت ۱۰
  • مشخصات بدنه: ۸٫۳ × ۷۴٫۵ × ۱۶۰٫۵ میلی‌متر – ۱۷۹ گرم –

دارای پوشش محافظ گوریلا گلس ۳ روی پنل جلو، پنل پشت و فریم از جنس پلاستیک

دارای استانداردضد آب و گرد و غبار IP53 (بسته به مناطق عرضه).

  • نمایشگر: ۶٫۴۳ اینچ از نوع Super AMOLED

روشنایی متوسط ۴۵۰ نیت، بیشینه‌ی روشنایی ۱۱۰۰ نیت – وضوح ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

چگالی پیکسلی ۴۰۹ – نسبت تصویر ۲۰:۹

  • پردازنده: کوالکام اسنپدراگون ۶۷۸ (۱۱ نانومتری)

8 هسته‌ای (۲ هسته‌ی Kryo 460 Gold با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز

6 هسته‌ی Kryo 460 Silver بافرکانس ۱٫۷ گیگاهرتز) – پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۶۱۲

  • حافظه‌ی رم و حافظه‌ی داخلی: ۶۴/۴ – ۱۲۸/۴ – ۱۲۸/۶ گیگابایت

حافظه‌ی داخلی از نوع UFS 2.2 – پشتیبانی از کارت حافظه‌ی جانبی microSDXC

  • رابط کاربری/سیستم‌عامل: MIUI 12 مبتنی بر اندروید ۱۱
  • دوربین روی پنل پشتی:
  1. دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1٫۸، لنز ۲۶ میلی‌متری با قابلیت فوکوس خودکار، اندازه‌ی سنسور ۱/۲٫۰ اینچ، اندازه‌ی پیکسل ۰٫۸ میکرومتر
  2. دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2٫۲ و زاویه‌ی ۱۱۸ درجه‌ای، اندازه‌ی سنسور ۱/۴٫۰ اینچ، اندازه‌ی پیکسل ۱٫۱۲ میکرومتر
  3. دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2٫۴
  4. سنسور سنجش عمق ۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2٫۴
  • کیفیت فیلم‌برداری: ۴K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه، ۱۰۸۰P با سرعت ۳۰/۶۰ فریم بر ثانیه
  • دوربین سلفی:

۱۳ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2٫۵

اندازه‌ی سنسور ۱/۳٫۰۶ اینچ و اندازه‌ی پیکسل ۱.۱۲ میکرومتر

  • کیفیت فیلم‌برداری: ۱۰۸۰P با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیهبررسی شیائومی ردمی نوت ۱۰؛ میان‌رده‌ای ایدئال که غافلگیرتان میکند
  • باتری و شارژر: ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت با شارژ سریع ۳۳ واتی

امکان شارژ گوشی تا ۵۰ درصد در مدت ۲۵ دقیقه و ۱۰۰ درصد در ۷۴ دقیقه (تبلیغات شده)

  • سایر قابلیت‌ها: حسگر اثرانگشت ادغام شده با کلید پاور

رادیو FM

جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون، بهره‌مندی از بلندگوی استریو

پشتیبانی نکردن از NFC

نقاط قوت

نمایشگر Super AMOLED

آنچه که در مدل ۴G این سری توجه ما را بیشتر از همه به خود جلب کرده، نمایشگر Super AMOLED آن است که بیشینه‌ی روشنایی بسیار زیادی دارد و تقریبا در تمامی شرایط نوری می‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد.

دوربین‌ و باتری قدرتمند

همچنین به مجموعه دوربین‌های خوب، شارژر سریع و البته باتری قدرتمند و بلندگوهای استریو هم می‌توان به‌عنوان نقاط قوت این محصول اشاره داشت.

مدل ۵G

این در حالی است که مدل ۵G از نمایشگر IPS بهره می‌برد و از قابلیت‌های جذابی چون شارژ سریع و بلندگوهای استریو بی‌بهره است.

مدل پرو

از طرفی به نسبت مدل پرو، ردمی نوت ۱۰ واقعا ضعف‌هایی دارد. از جمله مهم‌ترین قابلیت‌های مدل پرو می‌توان به پوشش محافظ گوریلا گلس ۵ در ساختار پنل پشت و جلو، نمایشگر ۱۲۰ هرتزی OLED و دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی اشاره کرد.

با این حال وجود ردمی نوت ۱۰ هم دلایل زیادی دارد. چرا که این محصول بسیار ارزان‌قیمت‌تر است و طراحی کوچکتر و جمع و جورتری دارد (نمایشگر ۶٫۴۳ اینچی).

نقطه ضعف

شاید بتوان روی کاغذ، تنها نقطه ضعف این محصول را در محدوده‌ی قیمتی آن، بهره‌مند نبودن آن از NFC دانست. قابلیتی که به کاربران این اجازه را می‌دهد تا از گوشی خود به‌عنوان یک کارت اعتباری مجازی استفاده کرده و پرداخت بدون تماس (Contactless Payment) داشته باشند.

بررسی شیائومی ردمی نوت ۱۰؛ میان‌رده‌ای ایدئال که غافلگیرتان میکند

از آنجایی که این روزها گوشی‌های ضعیف‌تر هم چنین امکانی را در خود دارند، انتظار داشتیم نماینده‌ی ردمی هم به آن مجهز شود اما این‌چنین نشد.

اما اگر در کشوری زندگی می‌کنید که اینترنت ۵G همه‌گیر نشده و مفهوم سامانه‌های پرداخت بدون تماس هم بین مردم جا نیفتاده، همین مدل ۴G می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برایتان باشد.

طراحی و کیفیت ساخت ردمی نوت ۱۰ شیائومی

ردمی نوت ۱۰ تغییرات ظاهری گسترده‌ای درمقایسه‌با نسل گذشته تجربه می‌کند؛ میان‌رده‌ی اقتصادی جدید شیائومی اکنون به دستگاه پرچم‌دار می ۱۱ شباهت بسیاری دارد؛

پنل پشتی مات، برآمدگی دوربین به‌شکل مستطیلی با گوشه‌های گِرد، نمایشگر کشیده‌ترِ ۲۰:۹ و کاهش وزن چشم‌گیر از جمله‌ی مهم‌ترین تغییرات ردمی نوت 10 به‌حساب می‌آید.

ابعاد

به‌لطف ابعاد ۸٫۳ × ۷۴٫۵ × ۱۶۰٫۵ میلی‌متری و وزن ۱۷۸٫۸ گرمی ردمی نوت ۱۰، این گوشی هوشمند اکنون باریک‌تر، کم‌عرض‌تر، کوتاه‌تر و کوتاه‌تر از ردمی نوت ۹ است.

به‌خوبی در دست جای می‌گیرد و بدون نیاز به جابه‌جایی مداوم گوشی، به‌راحتی می‌توان تمام بخش‌های نمایشگر یا کلیدهای فیزیکی آن دسترسی داشت.

رنگبندی

ردمی نوت ۱۰ در رنگ‌های سفید، سبز و مشکی به‌فروش می‌رسد که دو رنگ اول پوشش کاملا مات دارند. مدل سفید ظاهری صدفی دارد، لکه یا آثار انگشت را به خود نمی‌گیرد.و به‌لطف پوشش خاصش، حس لذت‌بخشی را به کاربر انتقال می‌دهد.بررسی شیائومی ردمی نوت ۱۰؛ میان‌رده‌ای ایدئال که غافلگیرتان میکند

ردمی نوت 10 به‌موجب دریافت گواهی IP53، روی کاغذ در برابر پاشش آب یا گردوغبار هم مقاوم خواهد بود.

شیائومی نوت ۱۰، خوش‌دست‌تر، سبک‌تر و جذاب‌تر از گذشته

برآمدگی مستطیلی دوربین با گوشه‌های گِردَش بیش‌از هرچیز دیگری در نمای پشتی ردمی نوت ۱۰ خودنمایی می‌کند.

برخلاف محصولات دیگر، به‌جای آنکه روی پنل پشتی قرار بگیرد، با ایجاد بریدگی در پنل، در دل آن کار گذاشته شده است. از همین رو شکافی بین برآمدگی دوربین و پنل پشتی وجود دارد که با کمی استفاده از گوشی، به محلی برای جمع‌شدن گردوغبار تبدیل می‌شود.

ظاهر شبیه به می ۱۱ و گواهی IP53

در نمای جلویی ردمی نوت ۱۰، نمایشگر ۶٫۴۳ اینچی با ۰٫۱ اینچ قطر کمتر درمقایسه‌با نسل گذشته به‌چشم می‌خورد که گوشه‌های گِردی دارد. حاشیه‌‌های کناری و بالایی نمایشگر ردمی نوت ۱۰ نسبتا باریک هستند.اما متأسفانه ضخامت حاشیه‌ی پایینی به حدود ۵ میلی‌متر می‌رسد.

از نمایشگر AMOLED ردمی نوت ۱۰ پوششی از جنس گوریلا گلس ۳ محافظت می‌کند که درمقایسه‌با گوریلا گلس ۵ به‌کاررفته در نسل قبل، به‌نوعی پسرفت محسوب می‌شود.

فریم

فریم ردمی نوت ۱۰ با پوشش کروم‌مانندش حس‌وحالی شبیه به فریم فولادی دستگاه‌های گران‌قیمت انتقال می‌دهد؛ اما در واقع، جنسی کاملا پلاستیکی دارد.

لبه‌‌های کناری مانند محصولات دیگر محدب هستند؛ اما لبه‌های بالا و پایین، پوششی مات، سطح کاملا تخت و ضخامت بیشتری دارند.

تنزل از گوریلا گلس ۵ به گوریلا گلس ۳؛ بدنه کماکان پلاستیکی

فریم پلاستیکی ردمی نوت 10 در لبه‌ی راست از کلیدهای کنترل صدا و پاور میزبانی میزبانی می‌‌کند، دسترسی به این کلیدها به‌سادگی و بدون جابه‌جایی زیاد دست صورت می‌گیرد و بازخورد آن‌ها نیز رضایت‌بخش ارزیابی می‌شود.

حسگر اثرانگشت

کلید پاور به‌‌صورت هم‌زمان نقش حسگر اثرانگشت را نیز برعهده دارد. فرایند رجیستر اثرانگشت طی کمتر از یک دقیقه انجام می‌شود.اما بعدها، گوشی خیلی سریع کاربر را شناسایی کرده و قفل صفحه را بازمی‌کند.

در لبه‌ی سمت چپ فریم تنها درگاه سیمکارت و کارت حافظه به‌چشم می‌خورد و خبر خوب اینکه شکاف سیمکارت دوم و کارت حافظه مستقل از هم هستند و می‌توان به‌صورت هم‌زمان از آن‌ها استفاده کرد.

بررسی شیائومی ردمی نوت ۱۰؛ میان‌رده‌ای ایدئال که غافلگیرتان میکند

در لبه‌ی بالایی ردمی نوت ۱۰ دریچه‌ی کانال دوم اسپیکر، ماژول IR Blaster و روزنه‌ی میکروفون به‌چشم می‌خورند. درحالی‌که دریچه‌ی کانال اول اسپیکر، درگاه USB 2.0 Type-C، روزنه‌ی میکروفون مکالمه و جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون در لبه‌ی پایین قرار دارند.

صفحه‌نمایش و اسپیکر شیائومی نوت ۱۰

یکی از پیشرفت‌های اصلی گوشی شیائومی نوت ۱۰ درمقایسه‌‌با نسل گذشته، به بخش نمایشگر آن بازمی‌گردد. میان‌رده‌ی اقتصادی محبوب چینی‌ها در نسل جدید از نمایشگر ۶٫۴۳ اینچی AMOLED با وضوح ۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل بهره می‌برد. البته نرخ نوسازی نمایشگر تغییری نکرده و کماکان ۶۰ هرتز است.
شیائومی نمایشگر ۸ بیتی ردمی نوت ۱۰ فضای رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد و روشنایی آن به ۱۱۰۰ نیت می‌رسد.

مانند عموم گوشی‌های شیائومی، ردمی نوت ۱۰ نیز سه پروفایل رنگی Auto و Saturated و Standard را دراختیار کاربر می‌گذارد و تنظیمات پیش‌فرض نیز روی حالت Auto قرار دارد.

دو پروفایل Auto و Saturated فضای رنگی گسترده‌ی DCI P3 را به‌صورت کامل پوشش می‌دهند.

اما مطابق انتظار، پروفایل Standard، پوشش کاملی از فضای رنگی مرسوم sRGB‌ دارد.

نمایشگر AMOLED جذابیت بصری ردمی نوت ۱۰ را دوچندان می‌کند.
پروفایل Standard

دقیق‌ترین رنگ‌ها را پروفایل Standard با اندکی تمایل به گرمی به‌تصویر می‌کشد؛ درحالی‌که هر دو پروفایل Auto و Saturated نسبتا سرد هستند و خطای بیشتری دارند.

پروفایل Saturated در نمایش رنگ‌های طیف سبز و آبی از فضای DCI-P3 نیز فراتر می‌رود و بیشترین خطا را دارد. همان‌طور که از نام پروفایل‌ها نیز برمی‌آید، ردمی نوت ۱۰ با پروفایل Auto رنگ‌های زنده و با پروفایل Saturated رنگ‌های بسیار اشباعی را به‌نمایش می‌گذارد.

نمایشگر ۱۱۰۰ نیتی، کنتراست عالی و اسپیکرهای استریو

ردمی نوت ۱۰ یکی از معدود گوشی‌های هوشمند بازه‌ی قیمتی ۵ تا ۶ میلیون تومان با اسپیکرهای استریو به‌حساب می‌آید؛ اسپیکرهای این گوشی در دو لبه‌ی پایین و بالای فریم (جدا از اسپیکر مکالمه) قرار گرفته‌اند.

بررسی شیائومی ردمی نوت ۱۰؛ میان‌رده‌ای ایدئال که غافلگیرتان میکند

صدای خروجی دو کانال بلندی یکسانی دارد. در مجموع بلندی صدای ردمی نوت ۱۰ فراتر از رقبای هم‌قیمت قرار می‌گیرد.

با نگه‌داشتن بلندی صدا در حد متوسط، صدایی شفاف به گوشتان خواهد رسید. درحالی‌که با افزایش حجم صدا، فرکانس‌های میانی و بالا به‌هم می‌ریزند.

نرم‌افزار و رابط کاربری ردمی نوت ۱۰ شیائومی

ردمی نوت ۱۰ به‌صورت پیش‌فرض با اندروید ۱۱ و رابط کاربری MIUI 12 به‌فروش می‌رسد؛ البته این گوشی میان‌رده در فهرست دستگاه‌های واجد شرایط برای دریافت رابط کاربری MIUI 12.5 نیز قرار دارد و احتمالا در آینده‌ی نزدیک آن را دریافت خواهد کرد.

ردمی نوت ۱۰ به‌صورت پیش‌فرض بازی PUBG Mobile و اپ‌های آمازون، فیسبوک، لینکدین و نتفلیکس را در بطن خود دارد؛ اما شما می‌توانید تمام آن‌ها را به‌سادگی حذف کنید.

از سوی دیگر به‌جای اپلیکیشن Phone و Messages پیش‌فرض شیائومی، ردمی نوت ۱۰ از نمونه‌های ساخت گوگل استفاده می‌کند.

عملکرد و باتری ردمی نوت ۱۰ شیائومی

قدرت پردازشی ردمی نوت ۱۰ را تراشه‌ی ۱۱ نانومتری اسنپدراگون ۶۷۸ تأمین می‌کند؛ تراشه‌‌ای که در واپسین روزهای دسامبر ۲۰۲۰ رونمایی شد.

اسنپدراگون ۶۷۸

اسنپدراگون ۶۷۸ با وجود قدمت ۵ ماهه‌‌اش، به اسنپدراگون ۶۷۵، تراشه‌ی دو ساله‌ی کوالکام، شباهت‌های بسیاری دارد، با این تفاوت که فرکانس بیشینه‌ی هسته‌های پرقدرت، ۲۰۰ مگاهرتز بیشتر است.

۲ هسته‌ی ۲٫۲ گیگاهرتزی Kryo 460 Gold و ۶ هسته‌ی ۱٫۷ گیگاهرتزی Kryo 460 Silver به‌عنوان پردازنده‌ی مرکزی اسنپدراگون ۶۷۸ انجام‌وظیفه می‌کنند.

این هسته‌ها به‌ترتیب نسخه‌های سفارشی‌شده‌ای از هسته‌های Cortex-A76 و Cortex-A55 به‌شمار می‌آیند. هسته‌های Gold و Silver به‌ترتیب از ۲۵۶ و ۶۴ کیلوبایت کش L2 بهره می‌برند. درحالی‌که یک مگابایت کش سیستمی نیز برای تراشه در نظر گرفته شده است.

اسنپدراگون ۶۷۸ با رم LPDDR4X دو کاناله‌ی ۱۸۶۶ مگاهرتزی سازگاری دارد.تراشه‌ی میان‌رده‌ی کوالکام قابلیت پشتیبانی از شبکه‌های وای‌فای ۵٫۰ و بلوتوث ۵٫۰ را نیز دراختیار کاربر قرار می‌دهد.

ماژول گرافیکی

ماژول گرافیکی Adreno 612 به‌عنوان پردازنده‌ی گرافیکی اسنپدراگون ۶۷۸ عمل می‌کند و فرکانس بیشینه‌ی آن به ۸۴۵ مگاهرتز می‌رسد. پردازنده‌‌ی سیگنال دیجیتال Hexagon 685 به‌کاررفته در تراشه‌ی اسنپدراگون 678 نیز به‌همراه CPU و GPU در مجموع تونایی انجام ۳ تریلیون عملیات‌برثانیه را در پردازش‌های هوش مصنوعی دارد.

 

بهبود ۶۰ درصدی CPU، عملکرد نه‌چندان خوب GPU و شارژدهی عالی

به‌لطف پردازنده‌ی سیگنال تصویر Spectra 250L، تراشه‌ی به‌کاررفته در ردمی نوت ۱۰ قابلیت فیلم‌برداری قابلیت فیلم‌برداری 4K با نرخ بالغ‌بر ۳۰ فریم‌برثانیه را نیز دارد.

هرچند که میان‌رده‌ی شیائومی از این قابلیت صرفا روی دوربین اصلی خود استفاده می‌کند! پخش ویدئوهای 4K با کُدک‌های H.265، H.264، VP8 و VP9 از جمله‌ی قابلیت‌های دیگر تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۷۸ به‌حساب می‌آید.

دوربین شیائومی نوت ۱۰

در پنل پشتی
  • دوربین واید ۴۸ مگاپیکسلی
  • دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی
  • دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و عمق‌سنج ۲ مگاپیکسلی
نمای جلویی
  • دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی
رابط کاربری

رابط کاربری دوربین ردمی نوت ۱۰ هیچ تفاوتی با میان‌رده‌های دیگر شیائومی ندارد. جابه‌جایی بین حالت‌های دوربین با طریق سوایپ به طرفین روی نوار پایین رابط کاربری (در حالت عمودی) صورت می‌گیرد.

غیر از حالت ماکرو که داخل منوی همبرگری در نوار بالایی رابط کاربری قرار دارد. داخل منظره‌یاب نیز میان‌برهایی برای جابه‌جایی بین دوربین اولتراواید، واید و بزرگ‌نمایی دیجیتال ۲ برابری به‌چشم می‌خورد.

بررسی شیائومی ردمی نوت ۱۰؛ میان‌رده‌ای ایدئال که غافلگیرتان میکند

روی نوار بالایی رابط کاربری دوربین آیکون‌های فلش، HDR، هوش مصنوعی، فیلترها و Google Lens قرار گرفته‌اند.

درحالی‌که از طریق منوی همبرگری می‌توان به مواردی همچون نسبت‌های تصویر، تایمر، Gridlines‌ و تنظیمات دوربین دسترسی داشت.

ردمی نوت 10 امکان عکاسی ۴۸ مگاپیکسلی بدون دسترسی به AI و HDR را دراختیار کاربر می‌گذارد. حالت Night آن نیز صرفا با دوربین اصلی در دسترس قرار دارد.

دوربین واید ردمی نوت ۱۰ از حسگر ۱/۲.۰ اینچی IMX582 سونی با پیکسل‌های ۰٫۸ میکرومتری، فوکوس خودکار تشخیص فاز و لنز واید ۲۶ میلی‌متری با f/1.79 و بدون لرزش‌گیر اپتیکال استفاده می‌کند.

این دوربین از فیلتر رنگی Quad Bayer بهره می‌گیرد؛ بنابراین عکس‌های آن به‌صورت پیش‌فرض ۱۲ مگاپیکسلی هستند.

بررسی شیائومی ردمی نوت ۱۰؛ میان‌رده‌ای ایدئال که غافلگیرتان میکند

نظر کلی در رابطه با ردمی نوت ۱۰

ردمی نوت ۱۰ قابلیت‌های خوبی دارد .همچنین پیشرفت‌های زیادی به نسبت نسل قبل خود یعنی ردمی نوت ۹ داشت که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به پنل OLED، بلندگوهای استریو، استاندارد ضد آب IP53 و شارژر سریع‌تر اشاره کرد.

از طرفی ضعف‌هایی هم داشته که حذف فوکوس خودکار دوربین ماکرو، عدم بهره‌مندی از شارژ معکوس و گوریلا گلس ۵ برای پوشش نمایشگر از شاخص‌ترین‌ها به حساب می‌آیند.

به طور کلی، ردمی نوت ۱۰ با در نظر گرفتن قیمت، یک گوشی خوب و ایدئال به حساب می‌آید.

بررسی شیائومی ردمی نوت ۱۰؛ میان‌رده‌ای ایدئال که غافلگیرتان میکند

بررسی شیائومی ردمی نوت ۱۰؛ میان‌رده‌ای ایدئال که غافلگیرتان میکند

برای اطلاع از سایر گوشی های شیائومی همچنین قطعات و لوازم چانبی به سایت ما شآرسل مراجعه کنید.

عسل امیدوار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *