همه قیمت ها همیشه بروز هستند ، با خیال راحت خرید کنید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

بررسی شیائومی ردمی نوت 8 و ردمی نوت 8 پرو

بررسی شیائومی ردمی نوت 8 و ردمی نوت 8 پرو

بررسی شیائومی ردمی نوت ۸ و ردمی نوت ۸ پرو

ردمی نوت 8 و ردمی نوت 8 پرو با طراحی زیبا، دوربین چهارگانه با حسگرهای ۴۸ و ۶۴ مگاپیکسلی و برچسب قیمتی معقول، جدیدترین نماینده‌های شیائومی در کلاس گوشی‌های اقتصادی هستند.

در بین شرکت‌های فعال در بازار موبایل، شیائومی یکی از موفق‌ترین مهره‌ها در دسته‌ی گوشی‌های میان‌رده و پرچم‌دار به‌حساب می‌آید؛ در ادامه به بررسی دو گوشی ردمی نوت ۸ و ردمی نوت ۸ پرو می پردازیم.

بررسی شیائومی ردمی نوت 8 و ردمی نوت 8 پرو

نمای ظاهری

نمای جلویی ردمی نوت ۸ و ردمی نوت ۸ پرو به‌ترتیب نمایشگر‌هایی ۶.۳ و ۶.۵۳ اینچی با گوشه‌های گرد و حاشیه‌هایی نسبتا باریک را دربرمی‌گیرد؛ نمایشگرهایی که در لبه‌ی بالایی خود، بریدگی کوچکی به‌فرم قطره را برای میزبانی از دوربین سلفی می‌بینند.

برخلاف نسخه‌ی پرو، چینی‌ها لوگوی Redmi را نیز در لبه‌ی پایینی ردمی نوت ۸ جای داده‌اند. حاشیه‌های اطراف نمایشگر در نسخه‌ی آبی ردمی نوت ۸، به‌صورت کامل مشکی نیست و در کمال تعجب می‌توان رگه‌هایی از رنگ آبی را نیز در آن یافت.

بررسی شیائومی ردمی نوت 8 و ردمی نوت 8 پرو

با نگاهی به نمای پشتی ردمی نوت ۸ و ردمی نوت ۸ پرو، تفاوت بین دو گوشی بیش‌ازپیش نمایان می‌شود. درحالی‌که ردمی نوت ۸ از پنل شیشه‌ای 2.5D با انحنایی بسیار ناچیز در لبه‌ها بهره می‌برد، طراحان شیائومی برای افزودن بر جذابیت بصری نسخه‌ی پرو، آن را به پوشش شیشه‌ای 3D مجهز کرده‌اند.

بدین ترتیب ردمی نوت ۸ پرو به‌لطف خمیدگی دو طرف پنل پشتی، به‌خوبی در دست جای می‌گیرد و تجربه‌ی لذت‌بخشی را نیز برای کاربر به‌ارمغان می‌آورد. تفاوت دیگر به نوع چینش و محل قرارگیری دوربین دو گوشی بازمی‌گردد.

بررسی شیائومی ردمی نوت 8 و ردمی نوت 8 پرو

دوربین

در نسخه‌ی عادی ردمی نوت ۸، دوربین چهارگانه‌ی گوشی با چینشی عمودی در گوشه‌ی سمت چپ دستگاه قرار گرفته است و فلش LED نیز درکنار مجموعه‌ی دوربین دیده می‌شود.

ردمی نوت ۸ پرو نیز از چینش عمودی تبعیت می‌کند، با این تفاوت که مجموعه‌ی دوربین در بخش میانی نیمه‌ی بالای گوشی قرار دارد و ماژول ماکروی آن به‌همراه فلش LED خارج از مجموعه‌ی دوربین جای گرفته‌اند.

دوربین  پشت

دوربین پشتی هر دو گوشی برآمدگی نسبتا قطوری دارند؛ بنابراین حین استفاده از دستگاه روی سطوح صاف، لق‌خوردن آن اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.

شیائومی راهکار مشابهی را برای دوربین ردمی نوت ۸ و ردمی نوت ۸ پرو در پیش گرفته است؛ دوربین استاندارد واید، دوربین اولتراواید، دوربین ماکرو و حسگری برای تشخیص عمق.

حسگرها

در حقیقت تنها تفاوت دوربین دو گوشی به حسگرهای متفاوت به‌کاررفته در دوربین استانداردشان بازمی‌گردد.

دوربین اصلی ردمی نوت ۸ از حسگر ۴۸ مگاپیکسلی و ۱/۲ اینچی با لنز f/1.۸

و دوربین اصلی ردمی نوت ۸ پرو از حسگر ۶۴ مگاپیکسلی و بزرگ‌تر ۱/۱.۷ اینچی با لنز f/1.9 قدرت می‌گیرد.

بررسی شیائومی ردمی نوت 8 و ردمی نوت 8 پرو

در خانواده‌ی ردمی نوت ۸ خبری از دوربین تله‌فوتو نیست و این گوشی‌های اقتصاد‌ی برای ثبت عکس‌های پرتره به ترکیب داده‌های حاصل از حسگر تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی و دوربین استانداردشان اتکا دارند.

چینی‌ها دوربین ۲ مگاپیکسل دیگری را با قابلیت فوکوس از فاصله‌ی ۲ سانتی‌متری برای ثبت عکس‌های ماکرو اختصاص داده‌اند؛ اما مشخص نیست که مزیت آن نسبت به عکس‌های زوم‌شده‌ی حاصل از دوربین اصلی چیست. هر دو دوربین ۲ مگاپیکسلی به حسگر مشابهی با ابعاد ۱/۵ اینچی، پیکسل‌های ۱.۷۵ میکرومتری و لنز f/2.4 مجهز شده‌اند.بررسی شیائومی ردمی نوت 8 و ردمی نوت 8 پرو

عکس‌های اولتراواید در خانواده‌ی ردمی نوت ۸ به مدد دوربین ۸ مگاپیکسلی و ۱/۴ اینچی با پیکسل‌های ۱.۱۲ میکرومتری گرفته می‌شوند. این دوربین در پسِ لنزی با دیافراگم f/2.2 قرار دارد و خبری از فوکوس خودکار در آن نیست.

دوربین اولتراواید ردمی نوت ۸ و ردمی نوت ۸ پرو با زاویه‌ی دید ۱۲۰ درجه‌ای خود، نسبت به دوربین استاندارد ۲.۲ برابر فضای بیشتری را دراختیار کاربر قرار می‌دهد.

گوشی‌های اقتصادی شیائومی بزرگ‌نمایی ۲ برابری را نیز دراختیار کاربر قرار می‌دهند؛ اما در اثر فقدان دوربین تله‌فوتو، عکس‌های یادشده به‌صورت دیجیتال و کراپ‌کردن تصاویر دوربین سلفی تولید می‌شوند.

بررسی شیائومی ردمی نوت 8 و ردمی نوت 8 پرو

نمایشگر

شیائومی هنوز برای گوشی‌های سری ردمی نوت به‌سراغ سازندگان پنل OLED نرفته است اما آیا پنل‌های IPS LCD استفاده شده در ردمی نوت ۸ و ردمی نوت ۸ پرو جواب‌گوی کاربران مشکل‌‌پسند خواهد بود؟

ردمی نوت ۸ و ردمی نوت ۸ پرو به ترتیب به پنل‌های ۶.۳ و ۶.۵۳ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ × ۲۳۴۰ پیکسل مجهز شده‌اند؛ هر دو نمایشگر نسبتی ۱۹.۵:۹ دارند و به ترتیب ۸۱.۷ و ۸۴.۹ درصد جلوی گوشی را پوشانده‌اند. خوشبختانه تصاویر در هر دو نمایشگر شارپ هستند و آیکون‌ها و موارد مشابه دندانه‌دار نمایش داده نمی‌شوند.

بررسی شیائومی ردمی نوت 8 و ردمی نوت 8 پرو

در همان برخورد اول روشنایی بالاتر نمایشگرهای ردمی نوت ۸ و ردمی نوت ۸ پرو نسبت به بسیاری از نمونه‌های دارای LCD بازار مشخص است.

روشنایی حداکثر دو نمایشگر در تست ۵۰ درصدی ما به ترتیب ۶۱۳ و ۵۴۹ نیت در حالت تنظیم خودکار بود که ارقام مناسبی برای استفاده در فضای بیرونی نیز محسوب می‌شوند. متاسفانه رنگ مشکی فدای روشنایی بالا شده است، به همین دلیل کنتراست Native چیزی فراتر از رقبای دیگر نخواهد بود.

باتوجه‌به نتایج بالا می‌توان ادعای شیائومی در مورد روشنایی حداکثر ۵۰۰ نیتی برای ردبررسی شیائومی ردمی نوت 8 و ردمی نوت 8 پرومی نوت ۸ پرو را تأیید کرد. ناگفته نماند که نمایشگر ردمی نوت ۸ پرو از استاندارد HDR پشتیبانی می‌کند. نمایشگر زیر نور خورشید در صورت فعال بودن حالت خودکار روشنایی خوانایی قابل قبولی دارد اما نمونه‌های OLED همچنان گزینه‌های بهتری هستند.

رابط کاربری

بررسی شیائومی ردمی نوت 8 و ردمی نوت 8 پرو

درحالی‌که به‌نظر می‌رسد از بین دو گوشی ردمی نوت ۸ و ردمی نوت ۸ پرو، تنها ردمی نوت ۸ پرو و در بازه‌ی زمانی حدودی ۱۸ تا ۲۶ دسامبر به‌روزرسانی MIUI 11 را دریافت کند، هر دو گوشی اقتصادی هم‌اکنون به‌صورت پیش‌فرض با سیستم‌عامل اندروید ۹ پای و رابط کاربری MIUI 10 به‌فروش می‌رسد.

بررسی شیائومی ردمی نوت 8 و ردمی نوت 8 پرو

بازده و عملکرد

شیائومی پردازنده‌ی ردمی نوت ۸ و نوت ۸ پرو را از دو شرکت متفاوت تأمین می‌کند. نسخه‌ی عادی ردمی نوت ۸ از پردازنده‌ی ۱۱ نانومتری و میان‌رده‌ی اسنپدراگون ۶۶۵ کوالکام قدرت می‌گیرد؛ در‌حالی‌که در نسخه‌ی پرو پردازنده‌ی ۱۲ نانومتری هلیو G90T مدیاتک وظیفه‌ی تأمین توان پردازشی را برعهده دارد.

باتوجه‌به مشخصات فنی، می‌توان پیش‌بینی کرد که پردازنده‌ی مدیاتک توان بیشتر و عملکرد بهتری نسبت به اسنپدراگون ۶۶۵ داشته باشد؛ چرا که هلیو G90T بر هسته‌های کورتکس A55 و A76 متکی است، اما پردازنده‌ی کوالکام از هسته‌های قدیمی‌تر A53 و A73 بهره می‌برد

ردمی نوت ۸ در نسخه‌های ۳ | ۳۲، ۴ | ۶۴ و ۴ | ۱۲۸ گیگابایتی به‌فروش می‌رسد؛ درحالی‌که ردمی نوت ۸ پرو در نسخه‌های ۶ | ۶۴، ۶ | ۱۲۸ و ۸ | ۱۲۸ گیگابایتی دردسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

بررسی شیائومی ردمی نوت 8 و ردمی نوت 8 پرو

البته به‌لطف درگاه microSD امکان ارتقا حافظه‌ی دو گوشی تا سقف ۲۵۶ گیگابایت نیز فراهم است. ما نسخه‌های ۴ | ۶۴ و ۶ | ۱۲۸ گیگابایتی دو گوشی را برای بررسی دراختیار داشتیم.

مدیاتک هلیو G90T را پردازنده‌ی گیمینگ می‌نامد . از سوی دیگر شیائومی مدعی است که به‌لطف فناوری LiquidCool در گوشی ردمی نوت ۸ پرو، پردازنده‌ی گوشی درکنار IC شارژ نسبت به نمونه‌های دیگر ۴ تا ۶ درجه‌ی سلسیوس خنک‌تر خواهند بود. بدین ترتیب بازی‌ها در اجرای مداوم، روان‌تر اجرا خواهند شد.

نتایج پنجمارک

توان پردازشی تک‌هسته‌ای CPU در گوشی‌های ردمی نوت ۸ و ردمی‌ نوت ۸ پرو به‌ترتیب با پردازنده‌های بالارده‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ و اسنپدراگون ۸۴۵ برابری می‌کند.

پردازنده‌ی ۱۱ نانومتری اسنپدارگون ۶۶۵ که پیش‌تر در گوشی می ای ۳ نیز با آن آشنا شده بودیم، چه از حیث توان پردازشی CPU چه GPU یارای رقابت با پردازنده‌ی هلیو G90T را ندارد؛

بررسی شیائومی ردمی نوت 8 و ردمی نوت 8 پرو

ردمی نوت ۸ پرو با پردازنده‌ی «گیمینگ» و میان‌رده‌ی مدیاتک، صرف‌نظر از محصولاتی همچون شیائومی می 9T، گلکسی A80 و هواوی نوا ۳، بسیاری از میان‌رده‌های اقتصادی دیگر را از پیش‌رو برمی‌دارد.

باتری

یکی از ویژگی‌های کلیدی مشترک بین تمام گوشی‌های میان‌رده‌ی خوب، شارژدهی طولانی‌مدت باتری آن‌ها به‌لطف استفاده از باتری‌های حجیم، نمایشگرهایی با وضوح پایین‌تر و پردازنده‌های ضعیف‌تر نسبت به پرچم‌داران است.

حال باید دید که ردمی نوت ۸ و ردمی نوت ۸ پرو با باتری‌های ۴۰۰۰ و ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی‌شان چه عملکردی از خود به‌نمایش می‌گذارند. ناگفته نماند که تولیدکننده ۱۰ ساعت اجرای مداوم بازی را با ردمی نوت ۸ پرو پیش‌بینی می‌‌کند.

برای اطلاع از قطعات و قیمت گوشی redmi note 8 & redmi note 8 pro به سایت شآرسل مراجعه کنید.

 

عسل امیدوار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *