همه قیمت ها همیشه بروز هستند ، با خیال راحت خرید کنید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

تعویض گلس گوشی یعنی چه؟ چه زمانی تعویض گلس انجام میدهند ؟

تعویض گلس

تعویض گلس گوشی یعنی چه؟ چه زمانی تعویض گلس انجام میدهند ؟

ممکن هست شما هم شنیده باشیدکه بعد از ضربه دیدن صفحه گوشی نیاز به تعویض گلس دارید و یا اینکه فقط گلس ال سی دی باید تعویض شود حال سوال این است که تعویض گلس گوشی یعنی چه؟ چه زمانی تعویض گلس انجام میدهند ؟ چه گوشی هایی نیاز به تعویض گلس دارد؟ هزینه تعویض گلس چقدر است؟ چه مدل هایی قابلیت تعویض گلس دارند؟ برای پاسخ تمامی سوال ها با شارسل همراه باشید تا هزینه های سنگین برای تعویض ال سی دی انجام ندهید

گلس ایفون

درابتدا تفاوت بین گلس محافظ و گلس تعویض رابدانیم

گلس ال سی دی دارای دو تعریف متفاوت است. یک تعریف عمومی و یک تعریف تخصصی! در تعریف عمومی، گلس ال سی دی لایه‌ای پلاستیکی است که توسط دارنده‌ی گوشی برای جلوگیری از آسیب رسیدن به صفحه نمایش خریداری می‌شود و بر روی نمایشگر گوشی نصب می‌گردد. درحالیکه در تعریف تخصصی گلس ال سی دی گوشی آیفون ی شیائومی یا سامسونگ یک شیشه‌ی محافظت کننده و ضد خط و خش است که توسط شرکت سازنده‌ی گوشی روی صفحه نمایش پرس می‌شود و از این طریق مانع آسیب رسیدن به تاچ و ال سی دی گوشی می‌شود

تعویض گلس محافظ ال سی دی در حوزه لوازم جانبی موبایل میباشد و منظور از تعویض گلس در بخش تعمیرات موبایل میباشد

گلس محافظ صفحه نمایش وظیفه‌ی جلوگیری از آسیب رسیدن به نمایشگر گوشی را دارد. در صورتی که این محافظِ گوشی ترک بردارد یا جدا شود دیگر نمی‌تواند به وظیفه‌ی خود به درستی عمل کند. از این رو برای بازگرداندن کارایی اولیه آن لازم است به سرعت تعویض شود

تعویض گلس s7

تعویض گلس s7 سامسونگ

تعویض گلس 

سه بخش اصلی نمایشگر های گوشی

صفحه‌ی نمایش گوشی از سه بخش اصلی تشکیل شده است. گوریلا گلس که حکم گلس پوششی را دارد، صفحه‌ی لمسی یا دیجیتایزر و صفحه‌ی ال سی دی. بنابراین حتی اگر هیچ محافظ صفحه نمایشی نصب نکرده باشید یک گلس پوششی محافظ صفحه نمایش گوشی شماست. این سه لایه هرکدام درجه آسیب متفاوتی را تعریف می‌کنند. بنابراین زمانیکه صفحه نمایشگر گوشی دچار ترک و شکستگی می‌شود باید ببینیم آیا فقط صفحه‌ی خارجی آسیب دیده یا صفحه‌ی لمسی و ال سی دی هم دچار آسیب شده.

در صورتی که پس از شکستگی تنها ترک‌هایی به صورت تار عنکبوت در صفحه نمایش ایجاد شده باشد و لکه یا پراکندگی رنگ مشاهده نشود، زیاد جای نگرانی نیست چرا که مشکلی برای تاچ گوشی یا ال سی دی به وجود نیامده و تنها گلس خارجی گوشی آسیب دیده که با هزینه‌ی اندکی قابل تعمیر است. این یک تفکر اشتباه است که هر نوع شکستگی به معنای شکستگی تاچ و ال سی دی است. به علائم توجه کنید تا به میزان آسیب به وجود آمده پی ببرید.

برخی از کاربران برای اطمینان بیشتر و جلوگیری از بروز آسیب جدی علاوه بر گوریلا گلس از گلس محافظ دیگری هم استفاده می‌کنند. در این صورت با افتادن گوشی احتمال افتادن لکه روی صفحه نمایش و شکستگی ‌های اساسی کاهش پیدا می‌کند چرا که اینچنین تنها گلس محافظ آسیب دیده و به تبع آن هزینه تعمیرات آن نیز کاهش خواهد یافت.

هزینه تعویض ال سی دی و تعویض گلس

همان طور که بخش های نمایشگر ها را مشخص کردیم اسیب رسیدن به هربخش هزینه متفاوتی در بر دارد برای مثال اگر ال سی دی گوشی از بین برود باید هزینه زیادی تحمل شوید برای تعویض ان و مصلما با تعویض ال سی دی فابریک گوشی کیفیت ان نیز تغییر میکند اما اگر فقط ضربهه به گلس وارد شده باشد و فقط روی نمایشگر اثار شکستگی باشد اما تصویر به مشکل نخورده باشد با تعویض گلس با هزینه تقریبی 300 تا هزینه یک میلیونی برای گوشی های خیلی مدل بالا متغیر است

دستگاه تعویض گلس

تعویض گلس با دستگاه مخصوص

مراحل تعویض گلس

اول: جهت تعویض گلس ال سی دی قدم اول اطمینان از سلامت کامل صفحه نمایش است. پس از حصول اطمینان، نسبت به جداسازی ال سی دی از فریم (قابی که ال سی دی روی آن قرار دارد) اقدام می‌کنیم. این عملیات بر روی دستگاه مخصوصی بنام سپراتور انجام می‌شود. دمای سطح آن با توجه به نوع ال سی دی بین 75 تا 100 درجه سانتی گراد متغیر است.

دوم: لازم است گلس شکسته از روی ال سی دی جدا شود. شیوه این جدا سازی باز هم به نوع نمایشگر گوشی بستگی دارد. بدین معنی که در گوشی‌هایی که دارای نمایشگر مسطح هستند عمل جداسازی می‌بایست با دستگاه سپراتور و سیم فولادی نازکی انجام شود درحالیکه گلس گوشی‌هایی که دارای نمایشگر منحنی (edge) هستند با دستگاه فریز در دمایی حدود منفی 190 درجه سانتی گراد جدا می‌شود.

سوم:در تعویض گلس ال سی دی،  از بین بردن آثار چسب بین گلس قدیمی و ال سی دی و نصب چسب OCA بر روی گلس جدید است. چسب OCA مانند چسب دوطرفه است اما دارای کیفیت و شفافیت بیشتری است که بین گلس جدید و ال سی دی قرار می‌گیرد. در این مرحله برای تمیز کردن ال سی دی از مایعاتی استفاده می‌شود که بعنوان حلال چسب ال سی دی  شناخته می‌شود.

 چهارم: نصب گلس جدید بر روی ال سی دی است. این کار با استفاده از دستگاه لمینیتور انجام می‌شود که به منظور پرس کردن گلس بر روی ال سی دی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اجزای تشکیل دهنده‌ی دستگاه لمینیتور عبارتند از؛ یک اتاقک کوچک، المنت، صفحه مسطح فلزی، پمپ وکیوم و پمپ باد. فرآیند کار بدین بدین صورت است که ابتدا قبل از انجام پرس با استفاده از پمپ وکیوم هوای اتاقک خالی شده و به درجه خلاء می‌رسد. سپس با استفاده از صفحه‌ی فلزی مسطح و گرمی که دارای دمای حدود 50 درجه سانتی گراد است و توسط فشار باد که براساس نوع ال سی دی تنظیم می‌شود عمل پرس انجام می‌پذیرد.

پنجم:استوانه‌ی فلزی را به میزان 5 تا 8 کیلو پاسکال بر سانتی متر مربع از فشار باد پر می‌کنیم. پس از پر شدن باد،  5 تا 9 دقیقه صبر می‌کنیم تا حباب‌ بین چسب OCA و ال سی دی از بین برود.

و در پایان تعویض گلس ال سی دی نصب آن است. برای نصب ال سی دی از چسب‌های مایع مخصوصی استفاده می‌شود تا ال سی دی روی قاب گوشی قرار گیرد. هر قدم از فرآیند تعویض ال سی دی دارای ریسک است و ممکن است منجر به خراب شدن صفحه نمایش شود.بدین منظور باید برای تعویض گلس گوشی خوردا به تعمیرکارن متخصص بسپارید

برای مشاهده مدل و اطلاع از قیمت گلس redmi 9 به لینک زیرمراجعه کنید

گلس تاچ شیائومی XIAOMI REDMI 9

Sara SHARSELL

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *