همان‌طور که احتمالا اندرویدبازها می‌دانند، گوشی‌های شیائومی از رابط کاربری MIUI استفاده می‌کنند. این رابط کاربری بر اساس سیستم عامل اندروید است و در تمام گوشی‌ها و تبلت‌های شیائومی استفاده می‌شود. این روزها گوشی‌های شیائومی یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های اندرویدی هستند و به همین دلیل باید ترفندهای گوشی شیائومی را یاد بگیرید تا بتوانید از گوشی خود بیشترین و بهترین استفاده را بکنید.

دقت داشته باشید این ترفندها روی تمام گوشی‌ها با رابط کاربری MIUI 8 به بعد کار می‌کنند.

۱. نصب و اجرای دو برنامه مثل واتس‌اپ و اینستاگرام

به دنبال راهی هستید تا روی گوشی خود دو برنامه مثل فیسبوک یا اینستاگرام یا واتس‌اپ داشته باشید؟

این کار با داشتن یک گوشی شیائومی و ویژگی Dual App خیلی راحت است. با این ویژگی می‌توانید دو اکانت روی یک گوشی داشته باشید. برای فعال کردن این مورد که یکی از ترفندهای گوشی شیائومی است، به قسمت Settings و سپس Dual Apps بروید و هر اپلیکیشنی را که می‌خواهید فعال کنید تا یک نسخه دیگر هم از آن فعال شود.

۲. تمام تماس‌ها را ضبط کنید

آیا می‌دانستید می‌توانید با یکی از ترفندهای گوشی شیائومی و با قابلیت درونی این گوشی‌ها، تمام تماس‌ها را به طور خودکار ضبط کنید؟ تنها کاری که باید بکنید این است که این ویژگی را در قسمت تنظیمات فعال کنید. به قسمت تنظیمات گوشی بروید، گزینه Call Recording را پیدا کنید و سپس روی Record calls automatically ضربه بزنید و آن را فعال کنید.

ترفندهای گوشی شیائومی ؛ ۲۵ ترفند جذاب که باید بدانید

همچنین می‌توانید گزینه تمام شماره‌ها یا شماره‌های خاص را انتخاب کنید.

۳. اسکرین‌شات‌های طولانی و تمام‌صفحه بگیرید

گاهی ممکن است بخواهید از تمام یک صفحه یا وبسایت اسکرین‌شات بگیرید. این مورد هم یکی از ترفندهای گوشی شیائومی است که به راحتی فعال می‌شود. اول با فشردن دو دکمه کم کردن صدا و دکمه پاور یک اسکرین‌شات معمولی بگیرید. سپس روی منوی عکس در گوشه بالای صفحه ضربه بزنید و گزینه Scroll را بزنید و تا هر جایی که می‌خواهید اسکرول کنید تا اسکرین‌شاتی طولانی گرفته شود.

ترفندهای گوشی شیائومی ؛ ۲۵ ترفند جذاب که باید بدانید

۴. گوشی تا تکان دهید تا آیکون‌های روی صفحه خانه (Home) را تغییر دهید

در حال حاضر یکی از جذاب‌ترین ترفندهای گوشی شیائومی این است که می‌توانید با یک بار تکان دادن گوشی، آیکون‌ها را در یک ردیف مرتب کنید. روی فضای خالی روی صفحه خانه ضربه بزنید و نگه دارید. گوشی را تکان دهید و معجزه را ببینید.

۵. گوشی را بچرخانید تا تماس ورودی بی‌صدا شود

یکی دیگر از ترفندهای گوشی شیائومی که بی‌نهایت جذاب است، این است که می‌توانید گوشی را بچرخانید تا تماس ورودی سایلنت شود. برای فعال کردن این ویژگی به منوی تنظیمات تماس‌های ورودی بروید و گزینه Flip to silence ringer را فعال کنید.

۶. برنامه‌ها را قفل کنید

با این ویژگی داخلی به راحتی می‌توانید به راحتی هر برنامه‌ای را که می‌خواهید قفل کنید. برای فعال کردن این مورد از ترفندهای گوشی شیائومی به قسمت Privacy گوشی بروید و روی App Lock ضربه بزنید. بعد از این مرحله از شما خواسته می‌شود الگو یا رمز عبور تعریف کنید. حالا برنامه‌ای را که می‌خواهید قفل کنید انتخاب کنید.

۷. پروفایل شخصی جداگانه بسازید

یکی از ترفندهای گوشی شیائومی که اهمیت زیادی دارد و یکی از ویژگی‌های اصلی گوشی شیائومی است که با MIUI 8 معرفی شد، قابلیت Second Space است. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد یک پروفایل شخصی و جداگانه روی گوشی خود داشته باشید. این اکانت می‌تواند به عنوان اکانت شخصی شما استفاده شود و برای آن رمز عبور جداگانه‌ای تعارف کنید.

برای فعال‌سازی این ترفند به قسمت تنظیمات بروید و گزینه Second Space را فعال کنید. به محض اینکه این ویژگی را فعال کنید، دستگاه از شما می‌خواهد برای محیط خصوصی جدید یک رمز عبور تعریف کنید. با فعال کردن این گزینه می‌توانید به راحتی تمام اطلاعات خود را محافظت کنید و نگران این نباشید وقتی گوشی‌تان دست کسی است، به عکس‌ها،‌ پیام‌ها یا برنامه‌های دیگر شما دسترسی پیدا کنند.

۸. قابلیت Quick Ball را فعال کنید

یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب و ترفندهای گوشی شیائومی فعال کردن قابلیت Quick Ball است. برای فعال کردن آن به قسمت تنظیمات (Settings) بروید و Quick Ball را فعال کنید. بعد از فعال کردن این گزینه می‌توانید آن را شخصی‌سازی کنید و تغییر دهید.

۹. از Mi Mover برای انتقال اطلاعات استفاده کنید

با این ویژگی، می‌توانید شماره مخاطبان، پیام‌ها، موزیک‌ها، ویدیوها، اسناد و فایل‌ها، برنامه‌های نصب‌شده و اطلاعات دیگر را به یک گوشی شیائومی دیگر منتقل کنید.

ترفندهای گوشی شیائومی ؛ ۲۵ ترفند جذاب که باید بدانید

۱۰. تسک‌ها را زمان‌بندی کنید

یکی دیگر از ترفندهای گوشی شیائومی این است که می‌توانید تسک‌هایی را به گوشی بدهید و با مشخص کردن روز و ساعت، آن‌ها را به صورت زمان‌بندی شده روی گوشی اجرا کنید یا انجام دهید. برای این کار وارد قسمت Security شوید، روی گزینه Automated task را بزنید و برای اضافه کردن تسک‌های جدید روی گزینه + ضربه بزنید.

۱۱. تلویزیون و دستگاه‌های پخش را با MI Remote کنترل کنید

یکی از ترفندهای گوشی شیائومی که دنیای مدرن را به نمایش می‌گذارد، استفاده از اپلیکیشنی به نام MI Remote است. با این اپلیکیشن می‌توانید تمام دستگاه‌هایی که کنترل از راه دور دارند به گوشی اضافه کنید و از گوشی به جای کنترل استفاده کنید.

۱۲. از حسگر اثر انگشت برای گرفتن سلفی استفاده کنید

گاهی عکس گرفتن، به خصوص سلفی گرفتن با یک دست خیلی سخت است، باید انگشت شصت خود را بکشید تا به دکمه شاتر برسید. در حال حاضر با استفاده از یکی از ترفندهای گوشی شیائومی می‌توانید از حسگر اثر انگشت پشت گوشی برای عکس گرفتن استفاده کنید. نیازی به فعال کردن این قابلیت نیست و به طور خودکار فعال است و فقط با اثرانگشت صاحب گوشی کار نمی‌کند و هر کسی به سنسور اثرانگشت ضربه بزند، می‌تواند عکس بگیرد.

۱۳. فایل‌های اضافه را با برنامه Deep Clean پاک کنید

برنامه‌های اضافه و ناخواسته گوشی را با برنامه Deep Clean پاک کنید و این کار فقط با یک ضربه انجام می‌شود. برای استفاده از این قابلیت، قسمت Security را باز کنید و روی گزینه Deep Clean ضربه بزنید.

۱۴. دکمه Navigation را شخصی‌سازی کنید

در رابط کاربری MIUI 8 به بعد، می‌توانید با توجه به نیاز خود، دکمه ناوبری (Navigation) را شخصی‌سازی کنید و تنظیمات و قالب آن را تغییر دهید. می‌توانید گزینه‌های مورد نظر را در قسمت تنظیمات، Additional Settings Buttons پیدا کنید.

۱۵. دسترسی سریع به دوربین را فعال کنید

یکی دیگر از ترفندهای گوشی شیائومی ، امکان فعال کردن دسترسی سریع به دوربین است و به شما این امکان را می‌دهد تا با فشردن دکمه کم کردن صدا (دو بار)، دوربین را فعال کنید. برای فعال کردن این قابلیت به قسمت تنظیمات، Lock screen & password بروید و گزینه Launch camera را فعال کنید.

۱۶. از قابلیت Pocket Mode استفاده کنید

برای اینکه وقتی گوشی در جیبتان است به طور تصادفی با دیگران تماس نگیرید یا تماسی را ریجکت نکنید و یا پاسخ ندهید، یکی از ترفندهای گوشی شیائومی را به کار بگیرید و قابلیت Pocket Mode را فعال کنید. برای رسیدن به این قسمت، وارد تنظیمات پیشرفته Lock Screen & Password شوید.

۱۷. رنگ چراغ اعلان‌ها را تغییر دهید

یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب و ترفندهای گوشی شیائومی که در MIUI 8 معرفی شد، امکان تغییر رنگ چراغ اعلان‌هاست. برای این کار به قسمت تنظیمات بروید، روی Additional Settings ضربه بزنید و گزینه Notification light را انتخاب کنید. در این قسمت می‌توانید رنگ‌های مختلفی را برای اعلان تماس یا پیام انتخاب کنید.

۱۸. دکمه‌های ناوبری را هنگام بازی کردن غیر فعال کنید

یکی از مواردی که هنگام بازی کردن اعصاب گیمرها را خورد می‌کند، لمس نمایشگر و پاسخ نامناسب در بدترین زمان ممکن است. برای اینکه از این مشکل رهایی پیدا کنید، از یکی از ترفندهای گوشی شیائومی استفاده کنید. برای این کار منوی کشویی بالای صفحه را باز کنید. روی گزینه Buttons ضربه بزنید و آن را فعال یا غیر فعال کنید.

۱۹. دو بار روی صفحه بزنید تا روشن شود

اخیرا تیم MIUI شیائومی ویژگی جدیدی را به گوشی‌های خود اضافه کرده است که شما را قادر می‌سازد با دو بار ضربه‌زدن روی صفحه گوشی بتوانید آن را روشن کنید و از وضعیت گوشی با خبر شوید. برای این کار به تنظیمات دستگاه بروید، روی Display ضربه بزنید و بعد روی گزینه Turn on Double ضربه بزنید تا قابلیت فعال شود.

۲۰. از FTP برای انتقال اطلاعات بین گوشی و کامپیوتر استفاده کنید

آیا می‌دانستید یکی از ترفندهای گوشی شیائومی این است که می‌توانید با استفاده از قابلیت داخلی FTP برای انتقال اطلاعات بین گوشی و کامپیوتر استفاده کنید؟ برنامه Explorer را باز کنید، روی قسمت Categories ضربه بزنید و گزینه FTP  Start server را فعال کنید.

وقتی سرور FTP فعال شود، می‌توانید از یک کلاینت FTP روی کامپیوتر خود استفاده کنید و به راحتی فایل‌ها را انتقال دهید.

۲۱. زنگ هشدار را به طور خودکار حذف کنید

می‌توانید به طور خودکار زنگ هشدار را از گوشی خود حذف کنید. اگر زنگ هشداری که تنظیم کرده‌اید، فقط برای یک بار استفاده است، می‌توانید بعد از اینکه زنگ خورد و قطع شد، به طور خودکار هم پاک شود. این گزینه را در تنظیمات زنگ هشدار می‌توانید پیدا کنید.

ترفندهای گوشی شیائومی ؛ ۲۵ ترفند جذاب که باید بدانید

۲۲. فرمان لمسی قفل شدن گوشی را فعال کنید

با این گزینه از ترفندهای گوشی شیائومی دیگر لازم نیست دکمه پاور را فشار دهید تا گوشی قفل شود. کافی است با دو انگشت صفحه را نیشگون بگیرید (کشیدن دو انگشت به سمت هم، مثل زمانی که می‌خواهید عکسی را zoom out کنید یا کسی را نیشگون بگیرید) تا صفحه قفل شود. برای این کار روی Widgets ضربه بزنید، وارد قسمت Toggles شوید و گزینه Lock button را پیدا کنید و آن را به قسمت صفحه خانه بکشید. ترفندهای گوشی شیائومی ؛ ۲۵ ترفند جذاب که باید بدانید

۲۳. با یک دست از گوشی خود استفاده کنید

رابط کاربری MIUI 8 قابلیت کار کردن با یک دست را دارد، که به شما کمک می‌کند گوشی‌هایی با نمایشگر بزرگ را با یک دست کنترل کنید. تنها کاری که برای فعال کردن این مورد از ترفندهای گوشی شیائومی باید انجام دهید، این است که از دکمه خانه به سمت عقب یا آخرین دکمه بکشید. منو باز می‌شود و می‌توانید چیزی را که می‌خواهید تنظیم کنید.

۲۴. روشن شدن فلاش دوربین هنگام دریافت تماس‌های ورودی

برای فعال کردن این گزینه، به قسمت منوی شماره‌گیر بروید و Flash when ringing را فعال کنید.

۲۵. فایل‌های خود را مخفی کنید

اگر ترفندهای گوشی شیائومی را بلد باشید، نیازی نیست برنامه شخص ثالث نصب کنید تا فایل‌های روی گوشی را مخفی کنید. برنامه explorer را باز کنید، به قسمتی برسید که به فولدرهای مخفی دسترسی دارد، برای آن یک رمز عبور تعریف کنید و فایل‌هایی را که می‌خواهید مخفی کنید.

برای اطلاعات بیشتر از گوشی های شیائومی،قیمت،قطعات و لوازم چانبی به سایت ما شارسل مراجعه کنید.