همه قیمت ها همیشه بروز هستند ، با خیال راحت خرید کنید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

۱۶ تکنولوژی جدید که آینده جهان را متحول می‌کنند

تکنولوژی های چدیدآینده

۱۶ تکنولوژی جدید که آینده جهان را متحول می‌کنند

  • هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ در صدر جدول تکنولوژی آینده
  • اینترنت اشیا تکنولوژی آینده را یکپارچه می کند
  • از لباس های هوشمند تا ساخت انسان فرامرزی، تکنولوژی جدید به همه جا نفوذ خواهد کرد
  • بیگ دیتا و آنالیز پیشرفته اطلاعات
  • بلاکچین و تحول در تجارت آینده
  • رایانش ابری و ذخیره آنلاین اطلاعات
  • واقعیت مجازی دنیای واقعی را احاطه خواهد کرد
  • دوقلوهای دیجیتالی، همزاد هوشمند در دنیای آینده
  • اینترنت ۵G و ۶G: با سرعت نور ارتباط برقرار کنید
  • ژنومیک و جهش ژنتیکی موجودات زنده
  • همکاری انسان و ربات در آینده
  • سیستم عامل های دیجیتال، ارتباط انسان ها را تغییر می دهد
  • هواپیماهای بدون سرنشین و تغییر آینده‌ی نظامی
  • محاسبات و رایانه های کوانتومی
  • چاپ سه بعدی، چهار بعدی و ساخت مواد طبیعی
  • فناوری نانو و علم مواد، خالق اجسام شگفت انگیز آینده

 

۱۶ تکنولوژی جدید که آینده جهان را متحول می‌کنند

                   هوش مصنوعیAI

هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ

    هوش مصنوعی (AI) یکی از تکنولوژی هایی است که باعـث تحولی جهانی میشود. شبیه سازی هوش انسان در ماشین‌هایی گفته می‌شود که برنامه‌ریزی شده‌اند مانند انسان فکر کنند و کارهای او را تقلید می‌کنند. مثال ساده‌ی هوش مصنوعی ربات‌ها هستند که هرروز باهوش‌تر و نزدیک‌تر به انسان‌ها می‌شوند. هوش مصنوعی ممکن است در مورد هر ماشینی که از ویژگی‌های مرتبط با ذهن انسان مانند یادگیری و حل مسئله برخوردار است، استفاده شود.

     ماشین لرنینگ یکی از کاربردهای هوش مصنوعی و از تکنولوژی‌های جدید است. این تکنولوژی به ماشین‌ها اجازه می‌دهد به طور خودکار یاد بگیرند و مانند یک انسان هرروز به دانش و علم خود اضافه کنند، قسمت شگفت‌انگیز ماشین لرنینگ افزایش یادگیری بدون دخالت و برنامه‌ریزی انسان است.

 

۱۶ تکنولوژی جدید که آینده جهان را متحول می‌کنند

                   اینترنت اشیا IOT

  اینترنت اشیا

اینترنت اشیا (IOT) به سیستمی از اشیا متصل به اینترنت گفته می‌شود که قادر به جمع آوری و انتقال داده‌ها از طریق یک شبکه بی سیم و بدون دخالت انسان هستند. امکانات شخصی، تجاری و … در اینترنت اشیا تقریبآ بی نهایت است. اینترنت اشیا به دستگاه‌ها اجازه می‌دهد که به هم متصل شده و با همکاری هم زندگی را آسان‌تر کنند.

 

۱۶ تکنولوژی جدید که آینده جهان را متحول می‌کنند

                       لباس هوشمند

 لباس های هوشمند و ساخت انسان فرامرزی

آنچه در ابتدا به عنوان ردیاب و استفاده از تکنولوژی برای تناسب اندام آغاز شد، اکنون تمام صنعت مد و پوشاک را احاطه کرده است. آینده پژوهی صنعت مد فرضیه‌ای را در این باره مطرح کرده است که در حال حاضر فاصله‌ی چندانی با واقعیت ندارد: در آینده نزدیک لباس‌ها به بهبود عملکرد انسان و  زندگی سالم‌تر ، ایمن‌تر و کارآمدتر کمک می‌کنند.

اما این همه‌ی دست آورد تکنولوژی جدید نیست. پیشرفت تکنولوژی تا جایی ادامه پیدا می‌کند که بشر با ادغام ژن‌ها و ترکیب انسان‌ها بتواند موجودات جدیدی خلق کند. موجوداتی که ممکن است در آینده به اسم انسان‌های عظیم و یا انسان فرامرزی بشناسیم.

 

۱۶ تکنولوژی جدید که آینده جهان را متحول می‌کنند

                           بیگ دیتا

بیگ دیتا

تکنولوژی بیگ دیتا توضیح یک وضعیت است، حالتی که یک حجم باورنکردنی و متنوع از داده (با ساختار و بدون ساختار) با سرعت زیاد در حال رشد است.

به کمک آنالیز داده‌ها می‌توان داده‌های بدون ساختار و پیچیده و بسیاری از مسائل غیر ممکن را حل کرد. علاوه بر این از آنالیز داده های کلان  می توان برای  تصمیم گیری بهتر و حرکت های استراتژیک تجاری استفاده کرد.

 

۱۶ تکنولوژی جدید که آینده جهان را متحول می‌کنند

                            بلاکچین

بلاکچین

بلاکچین ثبت دیجیتالی معاملات تجاری است. این تکنولوژی جدید در حال حاضر برای ثبت معاملات انجام شده با ارزهای اینترنتی مانند بیت کوین استفاده می شود، البته کاربرد های تجاری بلاکچین بسیار زیاد است. در واقع  آینده تجارت جهان تا حدود زیادی به این تکنولوژی وابسته است. علاوه براین تکنولوژی جدید بلاکچین یک روش فوق‌العاده برای ذخیره ایمن، احراز هویت و محافظت از داده‌ها است.

 

۱۶ تکنولوژی جدید که آینده جهان را متحول می‌کنند

                       رایانش ابری

 رایانش ابری

برای ذخیره اطلاعات با هر حجمی دیگر نیازی به فلش مموری یا سایر منابع ذخیر داده ندارید. همه‌ی اطلاعات شما می‌تواند به کمک اینترنت ذخیره شود. اطلاعاتی که می‌توانید در هرجای دنیا و هر سیستم دیگری به کمک اینترنت آن‌ها را بازیابی کنید.

به کمک رایانش ابری و قابلیت ذخیره داده‌ها به صورت آنلاین، داده‌ها می‌توانند به راحتی انتقال پیدا کنند و تجزیه و تحلیل آن‌ها به طرز چشم‌گیری آسان می‌شود.

 

۱۶ تکنولوژی جدید که آینده جهان را متحول می‌کنند

                     واقعیت مجازیVR

 واقعیت مجازی

واقعیت مجازی (VR)  در حقیقت شبیه سازی رایانه ای است که در آن فرد می تواند در یک محیط سه بعدی مصنوعی با استفاده از دستگاه های الکترونیکی مانند عینک مخصوص با صفحه یا دستکش مجهز به سنسور، محیطی ورای جهان واقعی که در آن حضور دارد را تجربه کند.

واقعیت افزوده (AR) استفاده  از اطلاعات به صورت متن، تصویر، صوت و سایر پیشرفت های مجازی است که با اشیای دنیای واقعی ترکیب شده اند. در حقیقت شما بدون عینک یا سنسور ممکن است یک میز، یک نوشته و یا حتی یک نمای طبیعی را ببینید و در کنار خود حس کنید، در حالی که واقعیت ندارد و تنها به کمک تکنولوژی ظاهر شده است.

ترکیب سه تکنولوژی واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی یعنی شما پس از این در خیالات خود زندگی می‌کنید. هیچ چیز به کمک این سه تکنولوژی جدید در جهان شما غیر ممکن نیست. جهانی دیجیتالی که بشر در آینده نزدیک به طور کامل در آن غوطه ور می‌شود.

 

۱۶ تکنولوژی جدید که آینده جهان را متحول می‌کنند

                    دوقلوهای دیجیتالی

دوقلوهای دیجیتالی

یک دوقلوی دیجیتال یک نسخه دیجیتالی از یک جسم، محصول، فرآیند یا اکوسیستم واقعی است. این تکنولوژی جدید به ما امکان می‌دهد تغییرات و تنظیماتی را  که ممکن است  روی جسم واقعی بسیار گران یا پرمخاطره باشد، به راحتی آزمایش کنیم. علاوه بر این باعث تحول و دست یابی به نتایج بسیار جالبی در رابطه با انسان و سایر پدیده‌ها خواهدشد.

 

۱۶ تکنولوژی جدید که آینده جهان را متحول می‌کنند

                          اینترنت 5Gو6G

اینترنت باسرعت نور

نسل پنج و ششم اینترنت یعنی یک اتصال جهانی سریع‌تر، دقیق‌تر و پایدارتر، که آماده است تا دنیا را متحول کند. اینترنت نسل ششم با توجه به مزیت های فراوانی که دارد نه تنها انسان ها را به یکدیگر متصل می کند، بلکه دیگر محدودیتی برای پیاده سازی اینترنت اشیاء IOT ، ارتباطات ماشین ها و ربات ها ، حتی در دورترین نقاط زمین را نیز از بین خواهد برد.

۱۶ تکنولوژی جدید که آینده جهان را متحول می‌کنند

                       DNA Nano Tech

ژنومیک و جهش ژنتیکی

پیشرفت در محاسبات و تجزیه و تحلیل‌ها جهش‌های باورنکردنی در درک ما از ژنوم انسان ایجاد کرده است. تکنولوژی جدید در حال تغییر در ساختار ژنتیکی موجودات زنده است.

به عنوان مثال، اصلاح جهش‌های DNA که می ‌تواند منجر به بهبود سرطان یا سایر بیماری‌های خطرناک شود. علاوه بر این تشخیص به موقع یک بیماری می تواند به طور قابل توجهی شانس درمان را افزایش دهد و ژنومیک می تواند یک بیماری را مدت ها قبل از بروز علائم تشخیص دهد.

 

۱۶ تکنولوژی جدید که آینده جهان را متحول می‌کنند

 همکاری انسان و ربات

به لطف هوش مصنوعی، ربات‌ها می‌توانند کارهای زیادی انجام دهند. شاید کمی عجیب باشد اما ربات‌ها در آینده نزدیک قادر به خلق آثار هنری و طراحی خواهندبود. در نتیجه، ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم که فرآیندهای خلاقانه و هنر آینده به سمت همکاری بیشتر انسان و ربات سوق پیدا کند.

 

۱۶ تکنولوژی جدید که آینده جهان را متحول می‌کنند

سیستم عامل های دیجیتال

فیس بوک، اینستاگرام،و … همگی نمونه هایی از پلتفرم های دیجیتال هستند. بسیاری از مشاغل سنتی در آینده نزدیک به این پلت فرم ها منتقل شده و دیجیتال می شوند. مفهومی که امروزه نیز با اسم دیجیتال مارکتینگ در حال تغییر اقتصاد و تجارت جهانی است.

  هواپیماهای بدون سرنشین

هواپیماهای هوشمند که یا از راه‌دور و یا به صورت خودکار خلبانی می‌شوند، چهره عملیات نظامی را تغییر داده‌اند.مأموریت‌های جستجو و نجات، اطفا حریق و حمل و نقل، همه توسط  تکنولوژی پهپاد تغییر شکل میابند.همچنین خود را برای تاکسی‌ها و اتومبیل‌های خودران در آینده نزدیک نیز آماده کنید.

 

۱۶ تکنولوژی جدید که آینده جهان را متحول می‌کنند

کامپیوترهای کوانتومی

کامپیوترهای کوانتومی، سیستم‌های با قدرت و سرعت غیرقابل تصور هستند. محاسبات کوانتومی قادر است مسائلی را حل کند که تا پیش از این غیر قابل حل بوده است. در واقع محاسبات کوانتومی باعث می‌شود که تکنولوژی پیشرفته فعلی ما چیزی شبیه عصر حجر باشد.

محاسبات کوانتومی مبتنی بر اصول نظریه کوانتوم است که رفتار انرژی و مواد را در سطح اتمی و زیر اتمی توضیح می دهد. رایانه های کلاسیک که امروز از آنها استفاده می کنیم فقط می توانند اطلاعات را در بیت هایی رمزگذاری کنند که مقدار آنها ۱ یا ۰ باشد. اما رایانه های کوانتومی ساختاری کاملا متفاوت دارند.

چاپ چندبعدی

چاپ سه بعدی، فرآیندی است که در آن چاپگر سه بعدی با قرار دادن لایه به لایه مواد مطابق با مدل دیجیتالی سه بعدی شی ، اشیا  سه بعدی ایجاد می کند. نسل بعدی این تکنولوژی مربوط به پرینتر ها و اشیا ۴ بعدی است.

چاپ ۴ بعدی فرایندی است که از طریق آن یک شی چاپ شده سه بعدی بر اثر تأثیر انرژی های ورودی خارجی مانند دما، نور یا سایر محرک های محیطی، خود را به ساختار دیگری تبدیل می کند.

 

۱۶ تکنولوژی جدید که آینده جهان را متحول می‌کنند

                          نانو تکتولوژی

فناوری نانو و علم مواد

نانو تکنولوژی بخشی از علم و فناوری در مورد کنترل و ساخت ماده در مقیاس اتمی و مولکولی است. موادی که اندازه ی  آن ها در حدود ۱۰۰ نانومتر است. فناوری نانو معمولا برای ساخت محصولاتی استفاده می شود که از قطعات کوچک استفاده می کنند، مانند دستگاه های الکترونیکی، کاتالیزورها و حسگرها

برای مشاهده هندزفری های شیائومی به سایت زیر مراجعه کنید.

https://sharsell.com/product/%d9%87%d8%af%d8%b3%d8%aa-%d8%a8%d9%84%d9%88%d8%aa%d9%88%d8%ab-haylou-gt1-%d8%b4%db%8c%d8%a7%d8%a6%d9%88%d9%85%db%8c/

عسل امیدوار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *