همه قیمت ها همیشه بروز هستند ، با خیال راحت خرید کنید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

شیائومی نوت 8 بهتر است یا سامسونگ گلگسی A30s؟

نوت ۸ شیائومی و گلکسی A30s پرفروش‌ترین گوشی‌های شیائومی و سامسونگ هستند. از آن‌جایی که این دو گوشی از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و هر دو ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند، ما تصمیم گرفتیم در این متن به مقایسه‌ی این دو گوشی و بررسی معایب و مزایای آن‌ها نسبت به هم بپردازیم. نوت ۸ بهتر است یا گلکسی A30s ؟

 

 

مشخصات نوت ۸ گلکسی A۳۰s
تعداد سیم‌کارت ۲ سیم‌کارت ۲ سیم کارت
ابعاد ۱۵۸٫۳x۷۵٫۳x۸٫۴ میلی‌متر ۱۵۸٫۵x۷۴٫۷x۷٫۸ میلی‌متر
وزن ۱۹۰ گرم ۱۶۶ گرم
ساختار بدنه شیشه‌ و فلز  پلاستیک
تراشه اسنپدراگون ۶۶۵ اگزینوس ۷۸۸۵
نوع صفحه‌ی نمایش ال سی دی (IPS) سوپرآمولد
اندازه صفحه‌ نمایش ۶.۳ ۶.۴ اینچ
رزولوشن صفحه‌ی نمایش ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل ۷۲۰ در ۱۵۶۰
تراکم پیکسلی صفحه‌ی نمایش ۴۰۹ پیکسل بر اینچ ۲۶۸ پیکسل بر اینچ
دوربین ۴۸مگاپیکسل، ۸ مگاپیکسل (لنز فوق عریض)، ۲ مگاپیکسل (لنز ماکرو)، ۲ مگاپیکسل (لنز تشخیص عمق) ۲۵ مگاپیکسل (لنز عریض)، ۸ مگاپیکسل (لنز فوق عریض)، ۵ مگاپیکسل (لنز سنجش عمق)
دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسل ۱۶ مگاپیکسل
حسگرها اثرانگشت(پنل پشتی)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، مجاورت، قطب‌نما اثرانگشت (زیر نمایشگر)، شتاب‌سنج، مجاورت، قطب‌نما
مشخصات باتری ۴۰۰۰ میلی آم‍پر ساعت ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت

 

گوشی نوت ۸ شیائومی

همان‌طور که اشاره کردیم، نوت ۸ شیائومی یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین گوشی‌های شیائومی است، در فصل آخر سال گذشته، شیائومی با استفاده از این گوشی‌ها توانست رکورد ۳۰ میلیون فروش را رد کند.

 

نوت 8 شیائومی/سامسونگ گلگسی A30s

 

اما این گوشی چه ویژگی‌هایی دارد؟ این گوشی محصول آگوست ۲۰۱۹ است و تقریبا یک سال از زمان معرفی و عرضه‌ی آن می‌گذرد، بنابراین اگر به دنبال یک گوشی جدیدتر هستید، می‌توانید گزینه‌های دیگری را هم بررسی کنید. ردمی نوت ۸ دارای پوششی از گوریلا گلس ۵ است که این موارد آن را از لحاظ طراحی به پرچم‌داران نزدیک‌تر می‌کند.

روی صفحه‌ی این گوشی هیچ دکمه‌ای قرار ندارد و تنها المانی که ممکن است آزاردهنده به نظر برسد، تصویر لوگوی ردمی در قسمت پایین گوشی است. صفحه‌ی نمایش ۶.۳ اینچی است و از نوع ال سی دی (IPS) که از این نظر هم می‌توان آن را جزو گوشی‌های خوب بازار دانست.

حسگر اثرانگشت در پنل پشتی گوشی تعبیه شده است و از لحاظ راحتی و سرعت مناسب است. در پنل پشتی هم‌چنین شاهد چینش عمودی دوربین چهارگانه‌ای هستیم که از سنسورهای ۴۸مگاپیکسلی، ۸ مگاپیکسلی (لنز فوق عریض)، ۲ مگاپیکسلی (لنز ماکرو)، ۲ مگاپیکسلی (لنز تشخیص عمق) بهره می‌برد.

ایرادی که می‌توان برای دوربین گوشی در نظر گرفت قطور بودن آن است که هنگام گذاشتن گوشی روی میز یا جاهای دیگر، کمی آزار دهنده است. این گوشی هم‌چنین به جک ۳.۵ میلی‌متری، تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۶۵ و دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی مجهز است.

مگاپیکسل‌ها تنها عوامل تاثیرگذار بر کیفیت تصاویر نیستند.

 

این گوشی از رابط کاربری می یو آی (MIUI) بهره می‌برد که بر پایه‌ی اندروید ۹ است، اما می‌تواند به می یو آی ۱۲ آپدیت شود. از این لحاظ نمی‌توان برتری یا ضعفی برای این گوشی بیان کرد، رابط کاربری بیشتر سلیقه‌ای است و قبل از خرید این گوشی حتما باید از ویژگی‌های این رابط کاربری آگاه باشید و بدانید که آیا این رابط کاربری با سلیقه‌ی شما هم‌خوانی دارد یا نه.

 

گلکسی A۳۰s سامسونگ

همان‌طور که نوت ۸ گوشی پرطرفدار شیائومی بود، در این سمت هم گلکسی A30s را با همان ویژگی داریم. A30s هم همانند نوت ۸ در آگوست ۲۰۱۹ معرفی شد و از لحاظ زمانی این دو گوشی هیچ مزیتی نسبت به هم ندارند.

 

نوت 8 شیائومی/سامسونگ گلگسی A30s

 

قاب پشتی گلکسی A30s و فریم این گوشی از ساختار پلاستیکی بهره می‌برد که برای یک گوشی میان‌رده در این رنج قیمتی، ساختار مورد انتظاری است. از لحاظ طراحی این گوشی سبک مدرن‌تری را انتخاب کرده و ظاهر مینیمال‌تری دارد.

گلکسی A30s از نمایشگر ۶.۴ اینچی سوپرآمولد استفاده می‌کند که این مورد را هم می‌توان برای یک گوشی با این رنج قیمتی بسیار ارزشمند دانست. حسگر اثرانگشت در این گوشی از نوع اپتیکال است و زیر صفحه نمایش قرار دارد، این حسگر نیز راحتی کافی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد، اما از لحاظ سرعت نمی‌توان امتیاز کاملی به آن ارائه کرد.

مجموعه دوربین سه‌گانه‌ی این گوشی نیز در پشت آن قرار دارد و داخل یک فریم فلزی قرار گرفته است. این فریم فلزی اندکی از فریم پشتی گوشی بیرون زده است، اما چندان ملموس نیست که آزاردهنده باشد.

لنز اصلی سنسور ۲۵ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.7 دارد. لنز دوم یک لنز اولترا واید است که سنسوری ۸ مگاپیکسلی دارد و در نهایت لنز سوم برای تشخیص عمق استفاده می‌شود و سنسور ۵ مگاپیکسلی دارد. به طور کلی، رنگ‌ها در تصاویر گلکسی A30s‌ نزدیک به واقعیت هستند و همین باعث گرفتن تصاویر خوب می‌شود.

مگاپیکسل‌ها تنها عوامل تاثیرگذار بر کیفیت تصاویر نیستند.

 

 

رابط کاربری این گوشی وان یو آی ۱.۵ است که بر پایه‌ی اندروید ۹ است. این رابط کاربری مخصوص سامسونگ است و یکی از محبوب‌ترین رابط‌های کاربری محسوب می‌شود. اما همان طور که اشاره کردیم رابط کاربری امری سلیقه‌ای است و نمی‌توان از یک منظر این دو سبک را با هم مقایسه کرد.

 

نوت 8 شیائومی/سامسونگ گلگسی A30s

دلایلی که باعث می‌شوند نوت ۸ شیائومی را به گلکسی A30s ترجیح دهید؟

در پاسخ به سوال نوت ۸ بهتر است یا گلکسی A30s ممکن است شما نوت ۸ شیائومی را ترجیح بدهید. به خاطر این‌که:

  • حسگر اثرانگشت سریع‌تر
  • پوشش گوریلا گلس ۵
  • ۲.۲۵ برابر رزولوشن بالاتر (۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ در مقایسه با ۷۲۰ در ۱۵۶۰)
  • دارای نسخه‌ای با رم 6 گیگابایتی
  • مجهز به دوربین ماکرو
دلایلی که باعث می‌شوند گلکسی A30s را به نوت ۸ شیائومی ترجیح دهید؟

در پاسخ به سوال نوت ۸ بهتر است یا گلکسی A30s ممکن است شما گلکسی A30s را ترجیح بدهید. به خاطر این‌که:

  • ۱.۵۹ درصد اندازه‌ی صفحه‌ی نمایش بزرگ‌تر (۶.۴ اینچ در مقایسه با ۶.۳ اینچ)
  • ۲۴ گرم سبک‌تر (۱۶۶ گرم در مقایسه با ۱۹۰ گرم)
  • صفحه‌ی نمایش سوپر آمولد
  • دارای NFC
  • عملکرد مناسب در تشخیص رنگ‌ها و ارائه‌ی تصاویر نزدیک به واقعیت
شارسل

نظرات بسته شده است.