همه قیمت ها همیشه بروز هستند ، با خیال راحت خرید کنید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

اهمیت طول عمر باتری گوشی

اهمیت طول عمر باتری گوشی

برای تمام ما طول عمر باتری و مدت زمان شارژدهی آن اهمیت ویژه‌ای دارد و معمولا دوست نداریم مجبور شویم باتری اصلی گوشی تلفن‌همراهمان را تعویض کنیم. باتری‌های قابل‌شارژ با گذشت زمان حتی اگر از آن‌ها استفاده نکنید، به‌آرامی ظرفیت خود را از دست می‌دهند. بعد از اولین سال استفاده منظم از گوشی، متوجه کاهش ظرفیت باتری آن خواهید شد.

تولیدکنندگان طول عمر تلفن‌های هوشمند را از‌طریق «چرخه شارژ باتری» مشخص می‌کنند. چرخه شارژ به این شکل تعریف می‌شود: شارژ باتری از صفر تا صد درصد و سپس تخلیه شارژ دوباره آن به صفر درصد. تعداد چرخه‌های شارژ مورد‌انتظار نشان می‌دهد که باتری قبل از اینکه به‌‌طور محسوسی شروع به از‌دست‌دادن ظرفیتش کند، چقدر می‌تواند چرخه کامل را تحمل کند.

طول عمر باتری گوشی

تاریخ انقضای باتری گوشی، اینکه باتری موبایل چند ساعت شارژ نگه می دارد؟ تست سالم بودن باتری گوشی از جمله مهم ترین مواردی هستند که باید به آن توجه داشته باشیم. مدت زمانی که شما برای شارژ کردن گوشی خود انتخاب می کنید تا حد زیادی روی عمر باتری موبایل تاثیرگذار خواهد بود.

 

چگونه بفهمیم باتری گوشی سالم است؟

قبل از اینکه بخواهید با روش ها و ترفند های افزایش عمر باتری گوشی آشنا شوید، بهتر است از سلامت باتری گوشی خود اطمینان داشته باشید. شما می توانید با روش هایی به سلامت باتری موبایل خود پی ببرید که یکی از موارد آن تست سالم بودن باتری گوشی می باشد.

طول عمر باتری گوشی

شما می توانید از برنامه های متفاوتی برای اینکار استفاده کنید. همچنین به شکل ظاهری باتری توجه کنید و در صورت اینکه باتری شما باد کرده بود، یعنی باتری سالم نیست.

برای رفع باد کردن باتری موبایل روش های زیادی وجود دارد که شما می توانید با انجام آن ها از خراب شدن باتری جلوگیری کنید. مورد بعدی که مورد توجه قرار می گیرد. این است که باتری موبایل چند ساعت شارژ نگه میدارد؟ شما با توجه به این مورد می توانید به سالم بودن باطری گوشی خود و عمر آن پی ببرید. معمولا روزی یک بار شارژ زدن گوشی در طول روز طبیعی است.در ادامه به راهکارهای افزایش عمر باتری موبایل می پردازیم.

 

مراقبت از باتری گوشی‌های هوشمند

ترک عادت‌های نادرستی مثل شارژ‌کردن تلفن‌همراه در طول شب است. هنگامی‌که می‌خواهید بخوابید، گوشی خود را از شارژ بیرون بکشید و صبح آن را شارژ کنید. شارژ‌کردن گوشی یک تا دو ساعت بیشتر زمان نمی‌برد؛ اما اگر وقتی می‌خواهید بخوابید تلفن‌همراه را به شارژ بزنید، گوشی زمان بیشتری در شارژ باقی می‌ماند.

درست است که باتری نمی‌تواند بیش‌از‌حد شارژ شود؛ زیرا سازندگان برای جلوگیری از این موضوع، تدابیر امنیتی مناسبی را لحاظ کرده‌اند؛ اما شارژ‌شدن گوشی تا ۱۰۰ درصد باعث شارژ قطره‌ای می‌شود. به زبان ساده‌تر، هنگامی‌که گوشی کاملا شارژ شده و هنوز به شارژر متصل است، اگر به‌‌دلیل فعالیت‌های عادی حتی یک درصد از شارژ خود را از دست دهد، دوباره عملیات شارژدهی آغاز می‌شود.

علاوه‌بر‌این، شارژ طولانی‌مدت می‌تواند به افزایش دمای گوشی منجر شود که به‌طور طبیعی برای باتری مضر است.

طول عمر باتری گوشی

همچنین، اگر عادت دارید گوشی خود را زیر بالش قرار دهید، می‌تواند برایتان خطرناک باشد‌. بنابراین، وقتی دستگاهتان را زیر بالش قرار می‌دهید، فقدان جریان هوا نه‌تنها باعث آسیب بالقوه به باتری شما می‌شود؛ بلکه می‌تواند احتمال خطر آتش‌زایی را افزایش دهد.

درجه حرارت کمتر از صفر درجه سانتی‌گراد و بیشتر از هفتاد درجه سانتی‌گراد باعث افزایش روند تخریب باتری‌های لیتیوم‌یون می‌شود؛ بنابراین، تلفن‌همراه خود را در یک روز گرم داخل ماشین رها و هرگز سعی نکنید همراه‌با آن آفتاب بگیرید.

 

راهکارهای افزایش عمر باطری گوشی:

  • حذف برنامه های پرمصرف روی گوشی
  • عدم استفاده بیش از اندازه از گوشی
  • عدم به شارژ زدن طولانی مدت باتری
  • قرار دادن گوشی در حالت ویبره و بی صدا
  • قرار دادن گوشی در حالت پرواز
  • کاهش روشنایی و نور صفحه
  • غیرفعال کردن قابلیت های اتصال موبایل
  • قرار دادن شارژ گوشی بین ۲۰ تا ۸۰ درصد
  • عدم استفاده از آن موقع شارژ
  • عدم قرار دادن گوشی در مقابل حرارت و خنک نگه داشتن گوشی
  • فعال کردن گزینه‌‌ی ذخیره‌ی باتری

عسل امیدوار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *